نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد مردم آمریکا در حال حاضر به اندازه تلویزیون برای استفاده از اینترنت وقت می گذارند. این یک تغییر مهم محسوب می شود چرا که برای نخستین بار است آمار استفاده این دو ابر رسانه به یکدیگر رسیده و تا سال گذشته تلویزون رتبه برتر را داشته است. حالا اینترنت در رقابت به پای تلویزیون رسید است. ‏

Internet vs TV

بر اساس این تحقیق میزان متوسط تماشای تلویزیون در میان آمریکایی ها ۱۳ ساعت در هفته بوده و همین مقدار هم صرف استفاده از اینترنت می شود. جالب اینجا است که بررسی نشان میدهد تماشای تلویزیون کاهش محسوسی نداشته بلکه استفاده از اینترنت رشد فوق العاده ای داشته است. این تحقیق به صورت سالیانه انجام میشود و نشان داده طی ۵ سال گذشته میزان استفاده از اینترنت ۱۲۱ درصد رشد داشته است. در عوض به نظر می رسد خواندن روزنامه، مجلات چاپی و گوش کردن به رادیو کمتر شده است. این آمار به خوبی نشان می دهد کاربران، رسانه های جدید را برای دریافت اطلاعات ترجیح می دهند. ‏

بر اساس این تحقیق تجارت الکترونیک هم یکی از برنده های بزرگ بوده است. در حالی که بر اساس آمار در سال ۲۰۰۷ تنها ۳۵ درصد آمریکایی ها خرید آنلاین انجام می داده اند، امسال بیش از ۷۵ درصد آنها خرید آنلاین انجام داده اند. ‏

هر چند باید توجه کنید این آمار برای کشور آمریکا محاسبه شده و نمی توان آن را به بقیه کشورها تعمیم داد اما به خوبی رشد سریع اینترنت را نشان میدهد. البته تلویزیون هنوز رسانه برتر در بیشتر نقاط دنیا محسوب میشود و بیشترین قدرت را در دست دارد. ( منبع : نارنجی )


موضوعات مرتبط: اطلاعات کامپیوتری ، خبری و اطلاع رسانی

تاريخ : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۹ | 10:11 | نویسنده : وحید |
.: Weblog Themes By Bia2skin :.